• Jeugd - Preventie - "Roken… waarom zou ik?"  (1986, 1987, 1988)
  • Jeugd - Preventie - "Roken… waarom zou ik?"  (1986, 1987, 1988)

Jeugd - Preventie - "Roken… waarom zou ik?" (1986, 1987, 1988)

Onderwerp: Preventie van roken

Doel: Boodschap overbrengen dat je er pas bij hoort als je niet rookt, want dan ben je avontuurlijk en vertoon je een volwassen gedrag. Het ondergraven van al die ‘positieve’ beelden/imago’s die gekoppeld zijn/worden aan het roken en waarmee jongeren vrijwel dagelijks en vrijwel overal  worden geconfronteerd.
Doelgroep: 13- t/m 19-jarigen, met de nadruk op 12 t/m 16 jaar in het LBO
Middelen: Advertentie, (mini-)poster, brochure, linnen tas, rook-nietsjeks, stickers, videoclip

Reclamebureau: BVH
Effectonderzoek: Baan B. Verslag en evaluatie van de jongerencampagne Roken… waarom zou ik? 1986-1989. Den Haag: STIVORO, 1989.
Budget: 478.407, 618.000, 703.500 gulden
Bron: Jaarverslag 1986, 1987, 1988