• Jeugd - Preventie - "Roken. Dood- en doodzonde" (1995, 1996, 1997)
  • Jeugd - Preventie - "Roken. Dood- en doodzonde" (1995, 1996, 1997)
  • Jeugd - Preventie - "Roken. Dood- en doodzonde" (1995, 1996, 1997)
  • Jeugd - Preventie - "Roken. Dood- en doodzonde" (1995, 1996, 1997)

Jeugd - Preventie - "Roken. Dood- en doodzonde" (1995, 1996, 1997)

Onderwerp: Preventie roken

Doel: Waarschuwen voor de schadelijke gevolgen en het verslavende element van roken. Hiermee moet het niet-roken opnieuw op de agenda worden gezet.
Doelgroep: 12- t/m 16-jarigen, die net met roken beginnen
Middelen: Advertentie, tv-commercial, radiocommercial, folder, poster, ansichtkaart, magazine, rook-nietsjek, sticker

Reclamebureau: BVH
Effectonderzoek: TNS NIPO. Rapport Roken. Dood- en doodzonde. Verslag en evaluatie Jongerencampagnes 1995 t/m 1997. Amsterdam: NIPO, 1998.
Budget: 2.581.769, 2.694.941 (incl. de volwassenenvariant), 2.870.825 (incl. de volwassenenvariant) gulden
Bron: Jaarverslag 1995, 1996, 1997

* Opmerkelijk Deze kenniscampagne is een breuk met de lifestylebenadering van vorige campagne.