• Jeugd - Preventie - "Nou weten we het wel / Mpeg Heroes" (2004, 2006)
  • Jeugd - Preventie - "Nou weten we het wel / Mpeg Heroes" (2004, 2006)

Jeugd - Preventie - "Nou weten we het wel / Mpeg Heroes" (2004, 2006)

Onderwerp: Preventie roken

Doel: Onderwerp ‘niet-roken’ op de agenda zetten (korte termijn), upgraden van het imago van de niet-roker, stimuleren van de niet-roken norm (middelllange termijn) en niet gaan roken (lange termijn)
Doelgroep: 12- t/m 16-jarigen
Middelen: Tv-commercial, radiocommercial, tv-nonspot, diverse materialen en middelen voor acties in de directe leefomgeving van de doelgroep, Mpeg-heroes Battle

Reclamebureau: Nederland 4
Effectonderzoek: TNS NIPO. Rapport Evaluatie Jongerencampagne ‘Nou weten we het wel. Je rookt niet’. Amsterdam: TNS NIPO, 2004. TNS NIPO. Rapport Evaluatie Jongerencampagne 2006. Amsterdam: TNS NIPO, 2006.
Budget: €1.460.000, €1.000.000
Bron: Jaarverslag 2004, 2006

* Opmerkelijk: Pilot met onderzoek ging vooraf aan deze campagne.