• Jeugd - Preventie - "Uw kind en roken, drinken en blowen? Hoe pak jij dat aan?" (2011)
  • Jeugd - Preventie - "Uw kind en roken, drinken en blowen? Hoe pak jij dat aan?" (2011)
  • Jeugd - Preventie - "Uw kind en roken, drinken en blowen? Hoe pak jij dat aan?" (2011)

Jeugd - Preventie - "Uw kind en roken, drinken en blowen? Hoe pak jij dat aan?" (2011)

Onderwerp: Preventie roken (en drinken van alcohol en blowen)

Doel: Aansporen tot een verantwoorde roken- , alcohol- en cannabisopvoeding.
Doelgroep: Ouders met kinderen tussen de 10 en 16 jaar
Middelen: Tv-commercial, radiocommercial, poster, flyer, ouderfolder, handleidingen ouderbijeenkomst basisonderwijs en voortgezet onderwijs, oudercursus, gadget, banner, internetsites, happy drinks mobiele bars, persberichten, advertorial, online cursus, ouderfilmpjes, overgang bo-vo filmpje, toonkaart, magazine

Reclamebureau: Roorda
Effectonderzoek: Rijksvoorlichtingsdienst Ministerie van Algemene Zaken. Alcohol, roken cannabis (M32). Eindrapportage campagne-effectonderzoek ten behoeve van VWS. Den Haag: RVD MINAZ, 2011.
Budget: Tweejarig totaalbudget 2010/2011: € 3.999.911, dat is inclusief de 2010 campagne STIVORO ‘Kind naar de brugklas? Praat nu over roken.’
Bron: ZonMwaanvraag 2010/2011

*Opmerkelijk: STIVORO als mede-aanvrager i.s.m. het Trimbos-instituut