• Samen stoppen met roken
  • Samen stoppen met roken

Samen stoppen met roken

Campagnejaar: 1990/1991
Onderwerp: Stoppen met roken

Doel: Aanmoediging om te stoppen
Doelgroep: Ontevreden rokers
Middelen: TV-programma ‘Hou nou toch op’ gepresenteerd door Han van der Meer i.s.m. de KRO, advertentie, poster, publieksbrochure, huisartsbrochure, stoppen-met-rokencursus i.s.m. TELEAC, radiocommercial, groepscursus stoppen met roken, stoppen-met-rokeninformatielijn (06-8339 via de Ombudsman)

Reclamebureau: BVH
Effectonderzoek: Baan B, Breteler MHM, van der Rijt GAJ. Evaluatie van de actie ‘Samen stoppen met roken’. Den Haag: STIVORO, 1994.
Budget: 550.000, 1.200.000 gulden
Bron: Jaarverslag 1990, 1991

* Opmerkelijk
I.v.m. invoering rookverbod openbare gebouwen  per 01/01/1990. Tussen de 1.120.000-1.360.000 stoppogingen en 12-15% gestopt na een jaar. Pilot met onderzoek ging vooraf aan deze campagne.