|
Jeugd - Preventie - "…maar ik rook niet" (1998, 1999, 2000, 2001)
Onderwerp: Preventie roken
Doel: Verbeteren imago niet-roker. Laten zien dat het juist de niet-rokende jongeren zijn, die een zelfstandig volwassen keuze hebben gemaakt. Doelgroep: 12- t/m 16-jarigen Middelen: Tv-commercial, programmaparticipatie/tv-nonspot, promo, freecard,internetsite, advertentie, gimmick, ludieke activiteiten
Reclamebureau: BVH Effectonderzoek: IPM. Evaluatief onderzoek MIRN-bus. Rotterdam: IPM, 2000. DNA. Evaluatie Non spot participatie STIVORO/jongeren op TMF. Hilversum, DNA, 1999. TNS NIPO. Rapport Evaluatie jongerencampagne. Effectmeting. Amsterdam: TNS NIPO, 2002. Budget: 2.937.374, 1.580.000, 1.300.000, 1.250.000 gulden Bron: Jaarverslag 1998, 1999, 2000, 2001
* Opmerkelijk 1998: Spot appelsap werd door de kijkers van muziekzender TMF gekozen tot leukste spot van het jaar. 1998: De RCC ontving vele klachten n.a.v. deze campagne, maar alle klachten werden afgewezen. 1998: Minister Borst ontving kritische Kamervragen, maar rechtvaardigde de aanpak gezien het doel van de campagne. 1999: Nominatie voor een Accent, een prijs van de Stichting
|